>
☰ Menu
Strona główna » Alarm w firmie. Czy alarm można podzielić na strefy dostępu?

Alarm w firmie. Czy alarm można podzielić na strefy dostępu?

Data dodania: 24-02-2023
W każdej firmie powinien być zainstalowany system alarmowy, który skutecznie odstraszy potencjalnych włamywaczy. Alarm powinien być zamontowany przez profesjonalną firmę, aby działał efektywnie w każdych warunkach. Jak wybrać system alarmowy do firmy? Czy można podzielić go na strefy dostępu?

Alarm w firmie - jaki wybrać?

Wybierając alarm do firmy, należy przede wszystkim uwzględnić wszystkie strefy, w których ma być on zamontowany. Najlepszym sposobem na zabezpieczenie całego terenu jest instalacja alarmu obwodowego. Takie rozwiązanie jest odpowiednio dopasowane do wielkości i ilości pomieszczeń oraz warunków lokalizacyjnych. Dodatkowo warto zastanowić się nad montażem barier podczerwieni, które idealnie sprawdzą się w oknach.

 

Strefy dostępu w biurze

Podział biura na strefy jest świetnym rozwiązaniem w przypadku dużego budynku. Dzięki temu pracownicy będą mogli swobodnie pracować i funkcjonować, gdy pewna część biurowca będzie objęta alarmem. Montaż takiej instalacji wymaga odpowiednich ustawień. Dużo łatwiej jest to zrobić w budynku wielopiętrowym, jednak jest także możliwość podziału biura parterowego na strefy. Wówczas jednak pracownicy muszą wiedzieć, że z niektórych pomieszczeń czy korytarzy nie wolno korzystać w wyznaczonych godzinach, czy dniach.

 

Montaż alarmu w firmie przez instalatora

Dostępnych jest wiele różnych systemów alarmowych. W przypadku biur stosuje się bardziej zaawansowane alarmy, które mają chronić cały teren przed możliwym wtargnięciem osób trzecich lub innymi zagrożeniami. Alarm powinien być zamontowany przez profesjonalnego instalatora, który zaprogramuje czujki i podłączy wszystkie elementy systemu. Dobra konfiguracja systemu alarmowego jest kluczem do jego skutecznego działania. Nawet niewielkie niuanse mogą zakłócić współpracę poszczególnych elementów systemu.
 

Czy trzeba zabezpieczać okna w firmie?

Wielu właścicieli firm zastanawia się nad zabezpieczeniem okien przed włamaniem czy stłuczeniem. Takie rozwiązania powinny być zastosowane, jeśli biuro znajduje się na parterze lub jest duże ryzyko wtargnięcia do środka przez okno. Do wyboru są kontaktrony, które działają podczas otwarcia okna. Jednak nie jest to skuteczne rozwiązanie w przypadku stłuczenia szyby. Znacznie lepszą opcją są czujki wstrząsowe, które zadziałają w razie wybicia lub wycięcia szyby z ramy.

 

Rozmieszczenie czujników ruchu przy montażu alarmu

Instalacja alarmu w firmie powinna zostać przeprowadzona przez fachowca, o czym zostało już wcześniej wspomniane. Najważniejsze jest odpowiednie rozmieszczenie czujek ruchu, które muszą widzieć praktycznie wszystkie pomieszczenia i wejścia do budynku. W polu widzenia czujek nie mogą znajdować się obiekty czy przeszkody, które ograniczałyby pole widzenia. Muszą być one rozstawione także z uwzględnieniem podziału biura na strefy.
 

Alarm w firmie najwyższej klasy

Na rynku jest wielu producentów oferujących systemy alarmowe. Ważne jest, aby wybrać taki, który sprosta wszystkim wymaganiom. Każde biuro i budynek są inne i wymagają indywidualnego podejścia do montażu i zaprogramowania alarmu. Z tego względu należy zdecydować się na alarm najwyższej klasy, który skutecznie będzie chronić przed włamywaczami. Na pewno nie warto oszczędzać i wybierać niskiej jakości i tanich systemów alarmowych. Te najczęściej są mało skuteczne, a dodatkowo szybko ulegają awarii.


Przejdź do strony głównej

Sklepy i strony internetowe General Informatics

Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu
Facebook